Mercedes-Benz E 63 AMG - prvá jazda

Autor: Daniel Hančík | 6.4.2013 o 13:25 | (upravené 6.4.2013 o 14:18) Karma článku: 3,77 | Prečítané:  302x

Tri magické písmenka AMG v každom, kto sa aspoň trochu zaujíma o autá vzbudia rešpekt, obdiv a túžbu... Ja som dostal možnosť sa previezť na novom E-čku presnejšie na Mercedese-Benz E 63 AMG.

Mercedes-Benz E63 AMGMercedes-Benz E63 AMGMilujemAuta.sk

Tri magické písmenka AMG v každom, kto sa aspoň trochu zaujíma o autá vzbudia rešpekt, obdiv a túžbu... Ja som dostal možnosť sa previezť na novom E-čku presnejšie na Mercedese-Benz E 63 AMG.

Na úvod, trochu teórie. Tri písmená AMG asi pozná väčšina z nás, ale ktorí vedia aj čo znamená? AM sú prvé písmená priezvisk zakladateľov Hansa Wernera Aufrechta a Erharda Melchera, písmeno G je Grossaspach čiže rodisko Aufrechta. Ja osobne beriem AMG ako firmu, ktorá ešte stále robí veci, ako kedysi. Jednoducho zoberú veľký a silný motor narvú ho hoci aj do modelu A. To však nie je náš prípad...

IMG_0080.jpg

Pomaly kráčame k sivému novému E-čku. Prvé si automaticky všímate predné svetlá, ktoré sú zase len dve, no po rozsvietení máme opäť možnosť vidieť pre E-čko, tak typické „4 oči“. Veľké čierne kolesá, predné s rozmermi 255/35 R19 asi hovoria za všetko. Červene strmene s nápisom AMG len podčiarkujú charakter auta, a tu sa opäť potvrdzuje moje pravidlo, že podľa bŕzd zistíš silu auta...

IMG_0081.jpg

IMG_0082.jpg

Nápis V8 biturbo a následne tiahnuca sa ostrá línia cez celé auto, ktorá pomaly končí až vzadu, kde necháva opäť vyniknúť nové zadné svetlá. Teda najmä ich grafiku, ktorá ma spoločné črty s A, B, CLA a novou S. Najväčší rozdiel oproti sérií je samozrejme v spodnej zadnej časti. Štyri hranaté výfuky už nenechajú na pochybách ani úplného neznalca, že auto, pred ktorým stojí zrýchli z 0 na 100 za čas, za ktorý ba sa pár okov dozadu nehanbili ani prvé superšporty.

IMG_0880.jpg

Otváram dvere a následne kapotu. Musím predsa vidieť to „srdce“, ktoré dáva plných 585 koní a 800 Nm. V skratke ide o typický AMG motor s karbónom a plaketkou mechanika, ktorý sám motor postavil. Je otázne, čo všetko na tom motore urobil sám od začiatku až po nasadenie plakety, ale to tu nebudeme riešiť. Obrovský 8 valec s dvojitým prepĺňaním rozbehne auto z pokoja na 100 km/h za 3,6 sekundy a to si zaslúži obdiv a rešpekt. Toto „divadlo“ sa odohráva so zvukovou kulisou, ktorá Vám zježí chlpy na rukách a neskutočný ťah dopredu Vám pripomenie skôr parnú lokomotívu ako napríklad formulu.

IMG_0885.jpg

V štýle „skúsme dať karbón aj tuto“ sa nič nemení ani v interiéri. Volant potiahnutý srsťou od krtka výborne padne do ruky za nim dostatočne veľké pádla budíky s bielym podsvietením a červenými ručičkami a nápisom AMG či V8, Vás decentne informuje o tom, že všetkým pseudo-ekológom jazdiacich na Priusoch ukazujte pomyslený prostredník. Už samotné stlačenie tlačidla štart/stop Vám vyčaruje ten priblblý úsmev na tvári a okrem neho dávate všade na vôkol vedieť, že máte riešiť dôležitejšie veci ako cenu benzínu. A to napríklad, či tých 3,6 sekundy je fakt real, alebo či je to fakt skutočnosť, že sedíte v jednom z najnovších AMG modeloch od legendárnej značky Mercedes-Benz.

IMG_0886.jpg

IMG_0887.jpg

Ak by som mal v skratke zhodnotiť auto, tak karbón, hodinky IWC Schaffhausen, ozvučenie Bang & Olufsen a 585 koní. Úprimné ani neviem, koľko je vzadu miesta, ale asi dosť, však je to E-čko a veľkosť kufra je myslím ďalšia nepodstatná informácia. Fakt je ten, že nejaký ten kanister s benzínom či prípadne nové zadné pneumatiky sa tam určíte zmestia.

A jazda?

Jedným slovom zážitok do konca života. Vo Valencii marcových 25 stupňov, krásne cesty, E 63 AMG, Vy a jedinečná atmosféra, na ktorú sa nezabúda ...

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Slováci ponúkajú za železiarne najviac, Američanom sa to máli

Ani jeden zo záujemcov neponúka za košickú huť cenu, ktorá by zodpovedala predstavám U. S. Steelu. Predaj nateraz nebol uzatvorený.

DOMOV

Harabin uniká disciplinárnym trestom

Sudcovi hrozí pokuta, preradenie na súd nižšieho stupňa, ale aj strata talára. Kolegovia ho zatiaľ ani raz neuznali za vinného.

KOMENTÁRE

Ako Danko začal mať problém s kebabom

Keď to hovoril Breivik, vraveli sme, že mu straší vo veži.


Už ste čítali?