Prvé stretnutie Škoda Octavia III.

Autor: Daniel Hančík | 11.2.2013 o 17:54 | Karma článku: 4,25 | Prečítané:  605x

Sedím a v diaľke vidím prichádzať kamión a na návese tri autá, hore dve a dole jedno. Dva hyundai-e hore rozpoznám bez problémov, ale nad bielym autom chvíľu váham. Z diaľky vyzerá ako Rapid... Vodič kamiónu pomaly cúva s autom na cestu a prichádza rovno pred nás. Ako prichádza bližšie a jasne sa dajú rozlíšiť črty novej Octavie. Biela farba sa mení na striebornú, biela je iba ochranná fólia na aute, ktoré je naozaj veľké.

Budíky Škoda Octavia III.Budíky Škoda Octavia III.MilujemAuta.sk

Poďme, ale od začiatku. Spredu je to čisto rukopis nových Škodoviek respektíve Rapidu. Osobne neviem pochopiť, prečo všetky automobilky chcú, aby sa ich modely na seba podobali. Vytráca sa tak identita jednotlivých modelov a z diaľky neviete či to bude Rapid, Octavia alebo ja neviem,čo ešte (fábia?)... a ešte jedna vec model, pri ktorom som bol nemá v predu LED pásik.

IMG_0796.jpg

Z boku auto na mňa pôsobí vyvážené. Zaujímavé ukončenie zadných dverí robí opticky širší C - stĺpik.

MA.sk1.jpg
17 palcové elektróny majú pekný tvar a autu sadnú.

IMG_0797.jpg

Zozadu dominujú zadne LED svetlá s obrovským kufrom, ktorý má minimálne "milión" litrov. Dizajn zadného veka kufra je totožný s tým z Rapidu. Celkovo je nová Octávia väčšia / robustnejšia a pre mňa aj krajšia.

MA.sk3.jpg
Typicky škodovácke svetla s "C"grafikou sa tvarovo podobajú na tie z Audi.

IMG_0781.jpg
Objem kufra je ešte o 40 litrov väčší ako v Rapide, má rovných 590 litrov.

Interiér nesie dizajnovú líniu opäť z Rapidu, dokonca aj volant je rovnaký akurát tento je obšitý kožou a multifunkčný. Samozrejme celkovo interiér pôsobí luxusnejšie. Daný model mal napríklad vo výbave rádio Bolero, automatickú klimatizáciu, tempomat či vyhrievané sedačky.

IMG_0786.jpg

budiky.jpg
Na budíkoch je ochranná fólia preto sú modré :)

Budíky a všetko okolo je klasicky podsvietené škodováckou zelenou farbou. Dovolím si povedať, že pre mňa je krajší ako Superb-ácky. Tí čo „letia“ na plastoch, tak napríklad na predných dverách sú mäkčene a na zadných klasické tvrdé. To som si všimol, inak či sú také alebo také mne osobne je jedno.

IMG_0787.jpg IMG_0791.jpg

Motor, nič nové klasika TDI, s objemom 1.6 litra a s výkon 105 koní. Myslím si však, že pre takéto auto je to málo...

IMG_0776.jpg

Na záver len krátko, nemôžem sa ubrániť pocitu, že sa dívam na väčší luxusnejší a dospelejší Rapid...

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Slováci ponúkajú za železiarne najviac, Američanom sa to máli

Ani jeden zo záujemcov neponúka za košickú huť cenu, ktorá by zodpovedala predstavám U. S. Steelu. Predaj nateraz nebol uzatvorený.

DOMOV

Päť podnetov, Harabin trestom stále uniká

Kolegovia ho zatiaľ ani raz neuznali za vinného.

KOMENTÁRE

Ako Danko začal mať problém s kebabom

Keď to hovoril Breivik, vraveli sme, že mu straší vo veži.


Už ste čítali?